Thursday, June 17, 2010

LUAHAN-atuk surat untuk mu

Maaf entry kali ni lebih kepada luahan...sudah lame tak update blog ni...sbb sejak 2 bulan lepas...apiz jage atok yang kurang sihat...xtau nk cakap cmne baru2 ni 6.6.2010 atok kembali ke rahmatullah...bertemu dengan MAHA PENCIPTA...sayu juga nk biarkan atok pegi..nasib baik atok da bekalkn ilmu agama yang baik kat apiz...ingat lagi sebelum die pegi sebulan sebelum die sakit terok die pesan..."kalau atok pegi nanti,jangan ngis,atok nak p alam bumi yang kekal,xde huru-hara,dunia yang aman" sambil gelak2..apiz pon ikot gelak same...


last,
      Atok...apiz tau apiz cucu yang nakal,kurang dengar nasihat..apiz bertuah dapat jadi cucu atok walau apiz dapat jadi cucu atok selama 22 tahun saje, banyak kenangan kite bersama yang mungkin xkan apiz akan lupekan sampi bile2...ilmu yang atok aja,cerita2 yang atok ceritakan pada apiz, apiz akan perturunkan dekat anak2 apiz  nnti...


       Atok, apiz xsangka atok pegi secepat ini..apiz ingat dapat berpuase n beraya dengan atok tahun ni...nampak nye Allah sayg kan atok...die amik atok, bawak ke temapat yang lebih aman...apiz ingat nak bawak atok jalan2 ngan bakal kereta apiz nnti...sbb atok suke jalan2...tapi nmpak nye xsempat juga...


       Atok...rumah atok da ade owg jage...atok jgn wisau k..kereta atok pon insyallah apiz n semua akan jage elok2...macam yang atok jage dulu...atok,semoga roh atok dirahmati Allah di alam sana...apiz rindu atok...walau apiz ni cucu atok,tapi atok layan apiz mcm anak atok,n apiz anggap atok mcm ayah apiz...


        Atok...apiz harap kite akan berjumpe lagi di alam sana...kirim kan salam apiz kat uwan,paksu ye atok...salam akhir buat atok...




                                                                                    dari cucu mu tersayang,
                                                                                      hafiz


"atok ingat x lagi,masjid ni tempat atok selalu smyang hari 6.6 kami smyang kan tok disini"


"atok ingat xlagi, apiz kane mare ngan atok sbb pinjam baju atok xbagtau,kali ni apiz buatkan atok baju cantik sekali,apiz letak kan minyak wangi utk atok,hope atok suke"


"atok ingat xlagi??...time ni kite makan same2 n rmai2 time 2...sbb nk sambut same2 besday apiz 12.3..time 2 atok sihat lagi"



4 comments:

.::FiR aka FiFi::. said...

TAkziaH uat HafiZ sekeluarga..Pergi x kembali..sbb Allah lebih sayang dia..kiter duduk jauh, tapi tetap beri nafkah..DOa n Amal..semoga Allah sentiasa memberkati Atok :)

::Umiliya6677:: said...

salam..apiz..sedih lak..umi baca entry ni..semoga Allah cucuri rahmat ke atas roh2 atuk dan umat islam yg lain..amin

uper2nyer atuk apiz meningal pada tarikh lahir umi lah..0606 ..ya...apa2 pun takziah ya apiz..sabar ..banyak2 kan berdoa//dan sedekahkan ayat2 suci al-quran untuk arwah ..ya amin

joegrimjow said...

macam manalah agak2nya kita disana nanti...

.: Nurul Akma :. said...

sedihla bce kisah ni..papepun..bgusla rpt ngn atuk.rmaja skrg x rmai yg rpt dgn atuk..cth tdekat sy sndri.huhu klu nk dknang kmbali rsenye xde kot. kngn kne mbebel tu ada la kot.huhu

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Feed