Tuesday, February 23, 2010

Terjage Dari MimPI

*gambo diatas adalah gambo arwah uwan Jaharah binti Kemdy,gambo paksu akn menyusul*
Salam,
Xtau la nape malam ni aku tetibe terjage,dan tergerak hati berblog disini...
sbb td aku termimpi arwah wan n paksu aku....
sebenarnye sudah lame mereke meninggalkn kami...owg kate budi lagi dikenang...
arwah wan penah menjage aku ketika kecil2 dulu...smpi la ke besar...
namun allah sygkn wan lebih dari kami...uwan sudah pergi dekat 26hb ni ulang taun arwah pergi tok 3taun...arwah paksu plak pergi setahun selepas uwan pegi...
arwah paksu pergi pada 8hb Mac,time ni bufday sepupu aku...
nk dipendekkan cite..




sebelum time arwah wan pegi..aku mmg xdpt balik selayang baru sbb time 2 nk final exam...


pagi subuh tu aku dapat call dari mak,dengan suare tangis dari mak, 
mak ckp 
"long,wan ko da xde,balik selayang pagi ni gak" aku pon bergegas,aku panik keliru sgt time tu...
memeber satu umah sewa aku antokan ke train ktm batu 3shah alam..
aku ingat lagi lufti yang anto aku naik moto...
dalam train aku nangis dekat pintu ktm...sowg2,sedih...sume pandang aku...
aku bru teringat yg sebelum aku dpt berite yg sedih 2...aku bermimpi arwah wan,
dan dapat rasekan ade owg menyentuh rambut aku...
dan memangil name aku"apizzzz" dan tersentak dari tido,call pon masuk...mungkingkah itu mmg petande..
hanye allah maha mengetahui...

arwah paksu aku plak,4bln sebelum 2...mmg setiap cuti sekolah die akan ke rumah aku di rawang...kebetulan,dalam 4bulan 2...rumah aku renovate...
ini khas direnovate tok arwah wan,ecspecially bilik air...selepas arwah wan pegi,renovation ttp diteruskan..
nak dipendekkan cite...selepas rumah da siap renovate,paksu pon di bawa ke rawang..
tok menjadi tetamu pertama tok umah baru aku ni..bile masuk je die sebut "whooo"...
perkataan tersebut selalu beliau sebut bile hepi/ teruje....
arwah paksu mmg kwn aku dari kecik lagi...
disebabkn badan die besar but akal still budak2 so aku leh ngam ngan die...
but aku mmg banyak buat slh ngan die,yela time 2 aku budak2...otak pon xde..
selepas seminggu die dok umah aku,ari sabtu mlm 2,
paksu beperangai pelik,die xmo mandi...
kami sekluarge mendesak suruh die mandi....namum die xmo,katenye esok baru mandi..
akhir nye selepas berape kali didesak bru die mandi malam 2...
esok nye aku nk pulang ke poli,paksu asyik terbaring...
sedang cerita kegemaran die kat tv astro tgh ditayangkan..
aku pelik namum,aku salam die dan mintak izin dekt die tok balik poli selepas salam aku tros bergerak ke rumah sewa aku di ilham,shah alam..sesampai je aku kat sane aku dpt call,
mak aku call "along,balik..paksu sakit",suare mak teresak2...namum aku ingat sakit biase,
tapi aku mengagak sesuatu berlaku..time on d way balik adik per aku call,
die ckp "banglong,paksu da xde",suare adik teresak2 menangis..
aku dengan serte merte menangis,kebetulan ujan renyai2..
dengan berbekalkn moto EX5 aku pecut smpi abis meter motor 2..
xingat ape da..pikir nk cepat sampi rawang...perjalan yg amik masa sejam klu bawak moto 2,
amik mase 30minit je aku pecut...aku xtau mungkin allah lindungi aku..
hmmm mmg sedih,xmampu nk troskn dan aku ingin sedekahkn surah al-fatihah ini kepada arwah wan n paksu aku...semoga roh mereka dicucuri rahmat...amin
p/s jgn lupe bacekan doa pada yg tiade k...nk sambung tido...gud nite all

0 comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Feed